18 May 2011

Lawatan ke Universal Studio

Lawatan ke Universal Studio-Singapore

Pada hari Sabtu yang lepas  bersamaan 14 Mei 2011 kami bersama-sama dengan guru-guru SMK Dato Onn Batu Pahat telah membuat lawatan ke Singapore. Destinasi kami ialah  ke Universal Studio, Sentosa Singapore. . Seramai 38 orang peserta, telah menaiki bas persiaran dari Batu Pahat ke Singapore. Kami tiba di lokasi yang dituju pukul 11.00 pagi.


Penulis
Di bahagian hadapan pintu masuk terdapat satu replika  glob yang tertera dengan tulisan Universal Studio. Replika ini memberikan gambarakan situasi  dan keadaan yang ada di dalam studio berkenaan. Pengunjung pasti akan tertarik  untuk masuk ke studio berkenaan. Apa yang menarik  di lokasi ini ialah glob berkenaan berpusing dan boleh dilihat dari semua arah. Pengunjung pasti  akan teruja dengan situasi ini.







Penulis bersama ahli rombongan
Di sini kami telah melawat ke beberapa tempat yang menarik. Misalnya kami telah membuat lawatan ke  tempat  pengambaran filen 'The Lost World". Kami telah ditunjukkan bagaimana  sesuatu pengambaran dilaksanakan di dalam studio. Walaupun tempatnya tidak seluas  mana, tapi pemgambaran yang dilakukan seolah-olah kita berada   dalam  dunia sebenar.







Video: The Lost World

Kami juga dapat menyaksikan  persembahan  di studio "Donkey Life".  Kami  boleh berinteraksi secara life dengan donkey  di skrin studio. Persembahan ini amat menarik dan mengkagumkan kami Tidak ketinggalan juga di studio 4D kami diberi penerangan bagaimana  pembuatan filem 4D. Setelah itu kami masuk kestudio 4 D. Di sini kami dipersembahkan dengan pengambaran filem 4D. Kami diberi cermin mata khas 4D untuk merasai situasi sebenar. Kami seolah-olah berada dalam situasi sebenar mengikut cerita dalam filem berkenaan. Sungguh menarik sekali....



Sci Fi

Satu lagi lokasi yang menjadi tumpuan kami  ialah di Sci Fi. Di sini disediakan kemudahan kepada pengunjung  untuk menaiki Sci Fi. Pengunjung seperti kami  perlu ketahan  fizikal dan mental sebelum menaiki Sci-Fi. Amat menakjubkan dan mengkagumkan .



No comments:

Post a Comment